Het is ondertussen van mei 2019 geleden dat potvis Valentijn van Sint André werd opgegraven. Sindsdien is het skelet in goede handen bij Prof. dr. Pieter Cornillie en zijn team van de Universiteit Gent, faculteit diergeneeskunde - vakgroep Morfologie.

Tijdslijn van het project

Potvis Valentijn

Sinds de opgraving van potvis Valentijn van Sint André, vertoeft het skelet in de UGent, campus Merelbeke. Daar onderzoeken professor Pieter Cornillie en zijn team het skelet. Ze bereiden het voor om Valentijn uiteindelijk tentoon te stellen in de nieuwe vleugel van het NAVIGO-Nationaal Visserijmuseum. We stelden professor Pieter Cornillie enkele vragen over de stand van zaken van het project.

Potvis Valentijn

Het is nog even wachten tot het skelet van potvis Valentijn zijn finale rustplaats krijgt in het museum. Maar ondertussen brengt Penelope Deltour de walvis tot leven op de grote raampartijen bij het binnenplein van het NAVIGO-museum.

Potvis Valentijn

Het is ondertussen van mei 2019 geleden dat potvis Valentijn werd opgegraven. Sindsdien is de potvis in goede handen bij Prof. dr. Pieter Cornillie en zijn team van de Universiteit Gent, faculteit diergeneeskunde - vakgroep Morfologie. Alle updates over het project lees je hier!