Oude foto van rustende garnaalvisser te paard

Het museum is dan wel gesloten, op Open Monumentendag zijn we graag van de partij! De collega's van het Duinenhuis ontvangen ons op 10 september met open armen, voor een aperitieflezing over hét Immaterieel Cultureel Erfgoed: onze garnaalvissers te paard.

Sinds 2013 pronkt de garnaalvisserij te paard in Oostduinkerke op de Representatieve Lijst van het Immaterieel Cultureel Erfgoed van de Mensheid van UNESCO. Dat zijn enkele grote woorden in één zin. Want wat is immaterieel erfgoed nu eigenlijk? Waarom zijn onze paardenvissers er zo’n mooi voorbeeld van? En wat heeft UNESCO hier nu net mee te maken?  De medewerkers van het NAVIGO-museum leggen het jullie graag allemaal uit.

Het NAVIGO-museum is momenteel gesloten wegens verbouwingen, daarom gaat de lezing door in het Natuureducatief centrum Duinenhuis.

In Koksijde-Oostduinkerke valt vanalles te beleven op Open Monumentendag! Combineer onze lezing met een andere toffe activiteit uit het indrukwekkende aanbod!