Onze K-ambassadeurs zijn onze helden! Enthousiast nemen ze de bezoekers op sleeptouw met hun verhalen. Tijdens de werken ontvangen we geen publiek, en kunnen ze even niet gidsen, maar ze kunnen het niet laten. Ze stellen heel graag hun favoriete museumobject aan ons voor. Vandaag geven we het woord aan Filip Nuyttens:

Filip Nuyttens

"Mijn lievelingsobject is de 'Oostendse visser van James Ensor'. Ik kan niet in het museum komen zonder eens te kijken of het er nog hangt, op zijn vertrouwde plaatsje. Ik vind het in al zijn eenvoud een heel mooie tekening die enerzijds energie uitstraalt, maar ook mij doet denken aan het harde bestaan van de visser en zijn gezin. Hoe mooi is de kracht die Ensor in eenvoudige lijnen met pen oproept. Het laat mij ook toe om hierover te fantaseren en mijn eigen invulling te geven aan de tijd waarin de visser en Ensor elkaar ontmoetten."