De collectie van NAVIGO-museum wordt digitaal ontsloten met de hulp van volgende partners:

Art in Flanders

Art in Flanders is dé beeldbank van de Vlaamse musea. Je kan meer dan 30.000 hoge resolutie foto’s van kunstwerken opzoeken via een eenvoudig zoekveld, je kan de beelden bekijken, inzoomen, gratis downloaden voor educatief gebruik en aankopen voor professionele doeleinden. Sinds 2016 kregen ook enkele van onze mooiste objecten een plaats op dit platform.

NAVIGO (c) www.lucasweb.be

Erfgoedinzicht

Een groot deel van het cultureel erfgoed van de West- en Oostvlaamse musea, kerkbesturen en heemkringen is online te raadplegen op de website van Erfgoedinzicht.be. Dagelijks worden er stukken toegevoegd aan de databank. Via de widget hieronder kun je er grasduinen in de objecten uit de NAVIGO-collectie die door museummedewerkers zijn geregistreerd en gefotografeerd.

Maritiem digitaal

Via Maritiem Digitaal kan je grasduinen in de gezamenlijke database van voorwerpen en literatuur uit tal van maritieme musea in de Benelux. In totaal worden er maar liefst 857.083 objecten en titels ontsloten, waaronder ook een kleine 2.000 objecten van het NAVIGO – Nationaal Visserijmuseum.